10 February 2015

Maszynka Press Boss Die Cutting Machine

Witajcie, przychodzę dzisiaj z pierwszym postem poświęconym maszynie Nellie Snellen Press Boss  
(Press Boss Die Cutting & Embossing Machine).  


Wrażenia po  2 latach użytkowania
<TUTAJ>



Jest to urządzenie do wycinania i wytłaczania papieru, kartonu, pianki, filcu do formatu A4. Postanowiłam napisać o niej kilka postów, ponieważ bardzo mało jest informacji, zdjęć i testów tej maszynki. Przynajmniej ja nie dotarłam do takich obszernych wiadomości. Dopiero zaczynam swoją przygodę z tą maszynką, więc nie znam jej zbyt dobrze, ale postaram się w miarę jej poznawania opisywać to, co można za jej pomocą wykonać.
Obudowa maszynki Press Boss jest plastikowa, na zdjęciach wyglądała na bardzo lekką, jednak okazało się, że jest dość ciężka waży według moich pomiarów 6 kg. To zaleta, dzięki której jest bardziej stabilna. Urządzenie od spodu ma dużą gumową przyssawkę, za pomocą której przyczepiamy maszynę do podłoża. W zestawie dostajemy dwie płytki jedną mleczną grubą bazę -12 mm  a drugą przeźroczystą cieńszą  - 5 mm. Dodatkowo od sprzedającego dostałam gumową matę do embossingu - wytłaczania.




Powyżej na zdjęciu możecie zobaczyć jej wielkość w stosunku do papieru 30 cm / 30 cm.  Rozmiar maszynki jest w sam raz i bez problemu mieści się w wąskiej szafie o szerokości 50 cm. Ma składane skrzydełka oraz zdejmowaną rączkę dzięki czemu zajmuje niewiele miejsca. Maszynka ma regulację docisku wałków, więc możemy swobodnie manewrować siłą zacisku wałków pomiędzy którymi będziemy przepuszczać papier i wykrojnik. 

WYTŁACZANIE z użyciem folderu do embossingu
 
Folder do wytłaczania który posiadam jest składany. W środku folderu umieszczam papier. Taką kanapkę wkładam pomiędzy duże płytki i przepuszczam przez maszynkę. (Tutaj nie używamy maty do wytłaczania.) Docisk ustawiamy według własnego wyczucia. Przy wytłaczaniu z użyciem wykrojnika ustawienie będzie inne niż przy wytłaczaniu z folderem ponieważ foldery są grubsze. Regulacja jest bardzo fajnym rozwiązaniem, ponieważ jeśli płytki przesuwają się zbyt luźno i wykrojnik nie wytłacza wystarczy tylko zmniejszyć rozstaw wałków o 1 czy 2 skoki aby dopasować siłę nacisku.

Użyłam folderu Craft Concepts Embossing Folder - In Stitches

Wymiary: 105mm x 145mm 

oraz papier do malowania akwarelami dość gruby ok 250 gram.






A teraz kolej na test malutkich listkowych wykrojników firmy Nellie Snellen Leaves - listki. W zestawie są 2 rozmiary wykrojników o wymiarach 3,0x 4,7cm  oraz 4,0 x 6,2cm.


Leaves to bardzo fajne wykrojniki - są tanie i bardzo dobrze wycinają papier. Test przeprowadziłam na papierze 220g/m2. Wycięty wzór sam wyskakuje z wykrojnika, jednak czasami niektóre dziurki trzeba wydłubać szpikulcem, ale generalnie bardzo ładnie wypadają z oczek.
 
O wycinaniu za pomocą  wykrojników Sizzix On the Edge Die. 


Mam nadzieję, że choć troszkę przybliżyłam wam maszynkę :)
 Zapraszam na kolejne testy :)  
Agnieszka-Fumiko

3 comments:

Sylwia Butza said...

Fajna maszynka

Pani Karteczka said...

Pomocny post w podjęciu decyzji o zakupie odpowiedniej maszynki. Dzięki :) Pozdrawiam.

Izabela Hebda said...

Wreszcie wiem na jakiej zasadzie działa maszynka i wykrojniki. Zastanawiam się nad kupnem niedrogiej ale dobrej maszynki.